lördag 13 november 2010

Behöver julklappstips från familjen

Är helt otroligt trött idag fast jag knappt gjort någonting. Jag var på stan i några timmar, det är allt. Det blev inte att jag köpte den där boken, tyckte 295 kr var alldeles för mycket. Ska köpa en lika fin men billigare någon annanstans. Tyvärr var det överpris på allt i den affären, en träsmörkniv med en liten målad sak längst upp kostade närmare 70 kr. Jag förstår om riktigt hantverk kostar lite mer men det här var över gränsen.

På tal om shopping behöver jag börja fundera lite mer på julklappar snart, får tjata på folk om förslag. Förstår inte varför alla är så ovilliga att säga något. Jag tycker det är jättekul att ge presenter och särskilt om det är något de vill ha/behöver. Den det nästan alltid är svårast att köpa till är pappa. Han har två intressen, båtar och bilar men det går ju inte att köpa något till det. Han hatar att se på film, han har dyslexi och läser med andra ord inget. Kläder har han mer än han kan slita ut. Det brukar sluta med prenumerationer på båt eller biltidningar... I år vet jag iof att hans plånbok är trasig så det blir bra som födelsedagspresent. Vin brukar gå hem också men nu har han ju precis varit i Tyskland.

Till brorsan har jag en liten sak men han ska få något mer. Till honom brukar det gå att chansa lite men jag känner ju honom bättre än någon annan. Köpte en tröja till honom för några år sedan och den är det nog snart bara trasor kvar av och vet att han letat efter något liknande så kanske ger mig ut och letar efter det. Men som sagt, vill jag ha kul så går det bra, när han skulle flytta hemifrån fick han ett jättepåskägg fullt med kryddburkar och en annan gång fick han rosa badgrejer.

Inga kommentarer: