tisdag 1 december 2009

För första gången önskar jag att plånboken var full av enkronor

Jag är nästan lite irriterad på mig själv nu. Jag behöver enkronor men har inga, jag hade ganska många förut men va så trött på föreläsningen att jag köpte en kaka i godisautomaten och gjorde då slut på alla mina enkronor. Tänkte växla till mig nya på vägen hem men glömde det. Har redan gått nästan en mil idag så är inte överdrivet sugen på att gå ut igen. Har bokat tvättstugan till imorgon, det är därför jag behöver enkronor och jag hade tänkt tvätta tidigt så det hinner hänga hela dagen i "torkrummet", därför behöver jag dem redan på morgonen. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå lite till, kan ju passa på att gå till biblioteket samtidigt om jag orkar bära mer idag. Kom ju tillbaka till Umeå imorse och hade då med mig grejer från ikea, bland annat ett soffbord, hade visserligen allt på en "shoppingvagn" men det va tungt, särskilt tillsammans med en tung ryggsäck. Det hade kanske gått någon buss men jag orkar inte vänta en timma eller mer för att åka ett par kilometer. Tur att min träningsvärk i högerarmen nästan gått över, i söndags va jag ganska mör och det blev ju inte bättre av att jag höll i Theo när vi kollade på tomteparaden, men han är ju så söt.

Inga kommentarer: