söndag 13 december 2009

Lucia

Gick och pratade med dem om mitt busskort igår och jag fick pengar tillbaka utan att visa leg. Fick tom med för resan jag redan utnyttjat så jag är nöjd :) Igår kväll var det julfest för museologer men jag var jättetrött och var som vanligt jättestel i nacken och axlarna så fick huvudvärk av det. Med andra ord stannade jag hemma. Antar att det kommer bli diskussioner om det imorgon för det brukar inte va många från klassen som kommer på anordnade saker och jag fattar faktiskt inte varför dom envisas med att ha kvar föreningen, ingen vill ju sitta i styrelsen heller.

Imorgon ska vi ha redovisning av ett "grupparbete" om södra Ölands odlingslandskap eftersom det är ett världsarv. Inget ska som tur är lämnas in skriftligt. Vet inte men tror de valt ut världsarv som inte alltid känns självklara som just världsarv för att man ska se problematiken runt om.

Idag har jag försökt få lite jul/luciastämning genom att lyssna på luciatåget på tv imorse och äta lussekatter, blir nog lite glögg senare också. Tyckte tyvärr inte sången var så bra, allt lät ungefär likadant och man hörde knappt orden när de sjöng, förstår inte vad det är för fel på att ha några altar och inte bara sopraner, jag personligen tycker att det kan bli lite för mycket när de sjunger så högt. Men det är väl som med allt annat en smaksak. Annars har jag inte gjort alls det jag borde gjort idag, jag har cyklat ungefär 2,5 mil och passat på att handla en del tunga grejer som tvättmedel, sköljmedel mm eftersom jag räknar med att det är snö när jag kommer tillbaka och att det då inte går att cykla. Jag behövde ju naturligtvis inte cykla så långt för det men har varit runt och letat efter paranötter med skal i de större butikerna utanför stan eftersom de är så dyra här i stan men ingen av affärerna hade några. Hemma har det inte funnits på flera år så blev förvånad när jag såg det här, får väl hoppas det finns kvar i stan, det va ju ett tag sen jag såg det.

Inga kommentarer: