torsdag 3 december 2009

Vill ha "lov"

Imorgon har jag ett seminarium och ska skriva ett kort referat som ska lämnas in och jag har försökt plugga men det går inte. Har tyckt att det här varit kul att läsa men nu har jag tappat lusten lite, först för allt det där med förra tentan när man inser att läraren inte har en jävla aning om vad det är för tenta eller vad vi har för litteratur och den människan ska betygsätta min tenta...

Nu är det nytt moment med flera seminarier och två grupparbeten och vi har blivit indelade i grupper på samtliga även grupparbetet över jul som varit lite av min mardröm ett tag, naturligtvis förföljer min otur mig, jag ska jobba med den otrevligaste människan i klassen som inte har en aning om vad social kompetens är och tycker att den är "störst, bäst och vackrast". Det är ingen överdrift, personen i fråga har hur konstigt det än låter sagt det rakt ut.

Jag bryr mig inte om att bli blir indelade på övriga moment men att inte ha ett skit att säga till om där gör mig förbannad. Trodde inte dom höll på med sån skit, vi har alltid valt själva förut och det har fungerat jättebra. Nu har vi tack och lov inte gjort några grupparbeten förut men vid andra övningar och seminarier. Dom kommer verkligen få reda på vad jag tycker på utvärderingen, fattar inte hur man kan komma på att lägga ett grupparbete över jul när man vet att alla bor så långt ifrån varandra. Det är bäst för dom andra jag ska jobba med att det går smidigt för jag tror inte jag kan hålla mitt humör i styr, har för mycket annat att oroa mig för än att folk ska trassla om ett arbete. Japp, jag har en väldigt tydlig känsla för hur det kommer bli, det kommer bli diskussioner och det kommer gå fruktansvärt långsamt.

Jag hade verkligen sett fram emot "jullovet" tills jag fick veta det här med grupperna. Jag har inte tagit det lugnt eller haft ledigt i mer än en vecka på ett år. Jag har kämpat som en idiot för att få vardagen att gå ihop och lyckas hålla mig över ytan med alla problem. Kan inte ens föreställa mig känslan om några av stenarna kunde falla från mina axlar.

Nä får väl sluta fördriva tiden med annat och skriva ihop ett halvhjärtat referat. Vill inte ha något efter mig och det är ju egentligen skrattretade enkelt. Funderar på att göra lite oboy men då finns risken att mjölken tar slut och att jag inte har någon till flingorna imorgon men å andra sidan kan jag köpa en macka i skolan eftersom jag ändå aldrig är hungrig på morgonen. Jag är obotlig på det området, jag har alltid hatat att äta frukost men jag kan nog räkna på fingrarna hur många gånger i mitt liv jag hoppat över en frukost. Det är både för min egen och omgivnings skull, jag får ont i huvudet utan koffein och blir på ännu sämre humör än jag vanligtvis är på.

Inga kommentarer: