lördag 4 juli 2009

Två lediga dagar och tankar om kläder

Har inte sovit en hel natt på flera veckor och har huvudvärk varje dag, nu får det gärna bli en dag med en temperatur under 30 grader. Igår va nog värsta dagen tror jag, skulle jobbat igår men min chef ringde och frågade om jag ville byta dag och hade nästan haft ångest för att åka till jobbet så jag tackade ja med en gång. Det visade att det kunde bli regn på eftermiddagen så vi slängde oss iväg till Svalnäs. Hade aldrig varit där förut men blev väldigt positivt överraskad, jättefin sandstrand, fin botten och klart vatten :) Dit blir det fler resor om vädret tillåter samtidigt som jag är ledig. Det är ju tyvärr en bit att åka, tror det är 7 mil enkel resa men ska man va där några timmar är det ingen tvekan om att det är värt det. Det blev faktiskt riktigt dåligt väder framåt eftermiddagen, mycket regn och väldigt mycket åska men har varit nästan lika varmt idag för det.
Måste ju förresten nämna vattentemperaturen igår, det var någonstans mellan 23 och 25 grader och då ska man tänka på att det är Vänern jag pratar om :)

Idag blev det en tur till Axevalla marknad, skulle faktiskt jobbat idag också men blev bytt till imorgon, så då fick jag chansen att gå på marknad också :) Blev en hel del sockar, en klänning och lite godis. Tycker att det är barnsligt roligt med sockar som har olika mönster eller motiv och det brukar det finnas gott om på marknader, tyvärr inte lika mycket som om jag skulle haft storlek 37-39 men en del finns ju iaf. Jag måste nämligen köpa storlek 34-36 på sockar för att inte hälen ska sitta halvvägs upp på vaden.

Undrar för övrigt varje gång jag ska köpa kläder hur det är meningen att man ska se ut, jag har fått jätteproblem att köpa toppar/tröjor eller överdelar eftersom jag har för breda axlar. Om jag ska köpa något som sitter snyggt vid axlarna och inte sitter åt så mycket utan att jag kan röra mig blir kläderna jättestora i övrigt, insåg igår att jag behöver minst medium vid axlarna och kanske tom extra small annars. Annars har jag ju alltid haft problem med att köpa byxor eftersom alla byxor är minst 1 dm för långa för mig, visst, de går att sy upp men oftast blir passformen jätteful eftersom de egentligen är gjorde för någon som är mycket längre. Ett tag kunde jag knappt köpa jeans heller eftersom modet sa att de skulle vara väldigt smala och har man då som jag minsta tendens till stora vader kan man ju bara glömma att få på sig sådana.

Inga kommentarer: