tisdag 30 juni 2009

Att jobba på hotell

Nu börjar faktiskt värmen bli lite jobbig, det är svårt att sova på nätterna och på dagarna vet jag knappt var jag ska ta vägen. Har jobbat idag och det var nära en mardröm, alla säger jämt att "det är väl skönt att jobba på hotell nu när det är så varmt, ni har ju luftkonditionering". Tyvärr kunde det inte vara mer fel, det här hotellet har inte det, vill egentligen inte gissa på hur varmt det är på rummen men säger jag 35 grader borde jag vara i närheten, det är inte svalare iaf, så 35 grader och en städtakt på 3,1 rum i timman det är riktigt roligt kan jag lova.

Trodde jag skulle va ledig en del de närmaste veckorna men har fått massor med arbetsdagar nu, det blir mellan 5-6 dagar i veckan i sju veckor, från och med nästa vecka. På ett sätt är jag glad för det men nu kommer jag inte hinna någonting annat. Jag kan ju lika gärna passa på att döda ytterligare en myt om hotelljobb, man börjar oftast inte tidigt på morgonen, jag städar rummen vilket betyder att gästerna ska vara vakna och hinna checka ut. På sommaren börjar arbetsdagen nästan alltid 10 vilket betyder att hela dagen "blir förstörd" och med det menar jag att man inte hinner så mycket mer den dagen. Man kan ju va väldigt effektiv på morgonen men det är ju så skönt att ta det lungt då :) Efter jobbet orkar iaf inte jag så mycket, man är trött och ryggen gör ont :(

Funderar på när jag ska hinna träna inför tjejmilen, det är exakt två månader kvar nu. När det är 30 grader i skuggan kan iaf inte jag träna, då måste det bli tidigt på morgonen, vid typ sju eller sent på kvällen, kanske runt tio men då är det svårt att kunna somna i tid sen. Hoppas faktiskt av den anledningen att det blir lite svalare också, tyvärr blir det väl 13 grader och regn när det slår om.

Inga kommentarer: