torsdag 16 juli 2009

På hotell kan man göra som man vill

Fattar verkligen inte hur folk tänker, men det är tydligen så att när man bor på hotell gäller inga regler och man får grisa ner hur mycket man vill. Papperskorg vad är det? Det är mer regel än undantag att allt skräp ligger utspritt på golvet. Idag i ett av rummen var det verkligen katastrof, skräp på golvet, handdukar högt och lågt OCH en använd blöja slängd på golvet. Det fanns för övrigt gott om plats i både papperskorgen och i den påse som hänger på toaletten. Tyvärr har många rum varit katastrof idag, det finns en viss typ av resor där vi inte går in i rummen och städar medan de bor på hotellet, den här gången sov de fem nätter så de rummen va allt annat än roliga. Plus att det nu under sommaren är väldigt mycket extrasängar överallt.

Folk är verkligen konstiga på flera sätt, att gå och plocka saker från min vagn tycker de också är helt ok. De tar sängkläder, handdukar, tvålar, schampo mm. Men måste säga att jag blev väldigt förvånad i början av veckan då jag upptäckte att jag blivit av med en hög trasor, våra trasor består av sönderrivna handdukar och sängkläder, vem fan vill ha dom? Men borta va dom iaf trots att jag jobbade helt ensam i korridoren. Är helt säker på att ingen kollega tagit dem heller eftersom jag var på ett ställe högt upp där ingen passerar förutom de gäster som bor där.

1 kommentar:

Therése Lantz sa...

Skumma gäster! :-S