söndag 19 juli 2009

Vill inte jobba mer

Nu är jag trött arg och har ont i kroppen. Kände faktiskt att jag inte hade någon lust att gå tillbaka till jobbet mer efter idag. Va så himla arg och besviken och känner ganska mycket så fortfarande. i fredags var jag kvar på jobbet till halv sju och igår till halv sex, jag kämpade verkligen och gjorde mitt bästa, igår t.ex. städade jag 40 rum, vissa andra gjorde 15... Idag när jag bad om att få något lite lättare får jag höra att alla har jobbat mycket och är trötta, kändes riktigt förnedrande. Jag har jobbat mest av alla det senaste, haft de tuffaste våningarna och längst dagar. Men eftersom jag är svensk ska jag tydligen ha det så. Idag fick jag höra att en av de andra tjejerna jobbade bra när hon gjorde 8 rum eftersom hon var så trött, om jag skulle säga så skulle helvetet bryta loss. Jag har även fått skit för massa grejer som jag gör rätt fast någon annan gör fel, det sa jag också men det spelade ingen roll. Förra helgen när jag var husfru fick jag höra tusen saker jag skulle ha gjort annorlunda för det hade varit mycket bättre, den ena var att jag skulle ringt in mer folk. Den som klagade var den som i fredags gjorde att jag fick jobba 9,5 timmar, hon frågade redan halv åtta på morgonen om jag kunde jobba över, varför i helvete ringer man inte in någon mer då??? Är jävligt trött på att vissa alltid får lättare jobb och att allt de gör accepteras. Hade det inte varit för att jag verkligen måste ha pengarna för att överleva hade jag inte gått dit igen, möjligtvis när chefen är tillbaka från sin semester. Ser verkligen fram emot det.

Förutom allt det här som påverkar psyket har jag hemskt ont i kroppen, ibland gör det så ont att jag bara stannar mitt i ett steg och grimaserar (trots tabletter och salvor) och min ena axel är så öm att jag knappt kan röra armen, men det är klart att det är mycket värre för de som inte ens jobbat hälften så mycket som jag... När de som jobbade riktigt dåligt igår blev konfronterade med det sa de att de gjort det eftersom jag och två tjejer till suttit på kontoret och pratat igår, det är inget annat än en ren lögn. Vi var aldrig ens inne på kontoret samtidigt igår och hur skulle jag isf hunnit göra 40 rum och de andra två gjorde också ett jättejobb, är oerhört glad att jag inte var husfru den här helgen för det var sjukt mycket extraarbete. Antar att vi inte blev trodda men det är väl bara att hoppas på att den riktiga chefen tror oss om hon får veta det.

1 kommentar:

Therése Lantz sa...

Lät som ett riktigt helvete i somras... Tyckte så synd om er som fick slita så, men samtidigt var jag väldigt glad att själv slippa gå dit!