söndag 26 juli 2009

Behöver städa hemma också, inte bara på jobbet :(

Idag har jag varit ledig, har försökt vila men känner mig väldigt sliten iaf. Axeln gör naturligtvis ont, när jag vaknade imorse sov fortfarande hela armen så det bara stack sådär otäckt i den innan den vaknade till någon halvtimma efter övriga mig och efter försiktiga rörelser. Jobbade igår trots att jag som sagt skulle varit ledig men vill inte ens tänka på vad vi hade för städtakt, jag vet iaf att jag jobbade pinsamt dåligt, var faktiskt nära att ramla ihop, jag bara skakade och benen ville bara vika sig. Hatar att känna mig sådär svag, jag är ju vanligtvis väldigt seg och jag är faktiskt inte helt otränad heller. Funderar på om kortisonet har något att göra med det hela, har ju nyligen börjat med det igen så kroppen har väl inte vant sig än. Sen att jag har väldigt mycket att tänka på och bestämma mig för hjälper säkert inte till heller.

Funderar på att göra ett städschema för hemmet den här veckan, det ser bokstavligt talat ut som att det slagit ner en bomb här. Att ta hand om en grej om dagen kanske kan göra att det ser ok ut i slutet av veckan. Måste tyvärr skriva upp massa jobbiga grejer på den som städa akvariet och plantera om blommor på den också, det är inte bara massa tvätt, både ren och smutsig, påsar och papper/tidningar/reklam överallt. Är nog bara toan och delar av köket som ser ok ut, köksbordet är som vanligt fullt med grejer.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Ja du tjejen, det känns igen ;)

Om vi snackar städtakt så var den ursel idag. Vi blev bara fem fast vi skulle varit sex som jobba, en dök inte upp......

Therese sa...

Jasså, nu igen. Jobbigt att de inte ringer och säger att de inte kan komma.