söndag 23 januari 2011

Skor

Det blev som jag befarade inte så mycket sömn, sov mellan ett och tre samt mellan sju och tio imorse. Hade en fruktansvärd halsbränna så var det jag vaknade av vid tre. Innan jag blev gravid hade jag haft halsbränna typ två gånger i hela mitt liv... Jag har den stora fördelen (vanligtvis) att jag kan äta och dricka vad som helst utan att det påverkar mig något.

Funderar på vad jag ska göra idag, jag behöver städa upp lite här och börja packa, sen har jag för en gångs skull lite skolarbete att ta tag i. Men funderar på att strunta i det några timmar och gå ut istället. Frisk luft är aldrig dumt. Skulle dessutom vara ett bra tillfälle att testa mina nya skor. Köpte nya kängor igår eftersom jag skäms för att gå i dem jag har, de har nämligen spruckit överallt så det lyser igenom vitt foder. Gick in på Skopunkten utan några större förhoppningar igår men hade verkligen tur, fanns ETT par kängor i realådan, jättemysiga med sånt där lurvigt inuti i storlek 37. Dom är lite klumpiga och ljusgråa men de är iaf hela. Det bästa av allt var att dom kostade 99 kr, hittade ett par snygga svarta skor också för 99 och med Skopunktens trevliga rabatt fick jag båda paren för 149 kr. Behövde verkligen inte de svarta men jag ville bara få på mig något snyggt inför kvällen och tyckte att 50 kr inte gjorde så mycket.

Jag är förbannat petig när det gäller skor eftersom jag tycker att det säger så mycket om en människa, dom behöver inte alls vara nya men däremot hela och så rena som möjligt. Skor har alltid varit viktigt i min familj och det vore nästan konstigt annars med en farfar som haft skoaffär i många år. Farfar, farmor och mamma jobbade där och jag var ju där en hel del när jag var liten, tror dom lade ner den runt 1990 någon gång...

Inga kommentarer: