måndag 3 januari 2011

Förkylningar och barnvagnar

Tyckte det verkade vara lite för bra för att vara sant att jag skulle slippa bli sjuk när Mikael varit det i över en vecka. Igår kväll slog det till ordentligt så den här dagen har jag tillbringat på soffan och ätit glass. Jag har iof ingen feber men det är gott ändå. Mikael har haft ganska hög feber men jag får sällan det. Förutom mina extremt jobbiga förkylningar håller jag mig ganska frisk. Jag har aldrig haft vinterkräksjukan och penicillin har jag inte ätit på nästan 13 år. Tyvärr slår ju sånt här alltid till när man har som mest att göra. På torsdag i nästa vecka ska en tenta och en rapport vara inne, plus att hela den virtuella utställningen ska vara klar.

Igår var vi och tittade lite på barnvagn, det existerar väldigt få modeller med vad jag kallar riktiga hjul. Jag vill inte ha någon med såna där töntiga små hjul som knappt går att köra på grus eller i snö. Den bästa verkade vara Emmaljunga men den kostar vansinniga 8000 kr. Dessutom tycker jag den känns en aning klumpig. Jag vill ha en smidig barnvagn som inte tar upp en hel hiss. Jag gillade BabyTravel Grizzly som var betydligt smidigare men jag ska naturligtvis läsa tester mm. Hade jag gillat Emmaljunga vagnen jättemycket hade jag köpt den för jag har 8000 jag kan lägga på en barnvagn men som sagt, den är väldigt stor och klumpig. Sen finns det naturligtvis en hel del begagnat...

Inga kommentarer: