onsdag 19 januari 2011

Mat

Ser jättemycket fram emot helgen i Stockholm :) Verkar inte som Mikael hade så jättemycket emot att gå på musikal, han tyckte att om jag tycker det är roligt så följer han med :)

Har glömt att skriva om en lite komisk grej som hände när jag var hemma. Jag har väldigt länge velat ha en stekgryta eftersom det är typ det enda som fattas i vårt kök. Hur som helst är de hemskt dyra, man får räkna med runt 1000. Jag hittade en lagom stor på Cerveras rea så jag använde ett presentkort vi hade där för att köpa en. När jag sedan ringde Mikael och berättade att jag använt presentkortet kom det en kommentar väldigt snabbt "va bra, då är vi av med det", han frågade inte vad jag köpt... Nu får inte det här missuppfattas, vi är alltid glada för alla fina presenter men det kan bli svårt när man får ett presentkort i en butik där man inte behöver något. Dessutom finns det ju ett datum att hålla sig till. Det vore ju hemskt retligt att glömma använda ett presentkort.


Har redan använt den flera gånger, det här är en gryta på kyckling och grönsaker :)
Testade ett annat väldigt intressant recept en annan dag, en kycklinggryta där basen i såsen var julmust, den smakade inte julmust sen men det gjorde ju naturligtvis något till smaken och var gott. Kycklinggrytor är ju lätt att göra men är meningen att jag ska lära mig göra fina köttgrytor vilket är betydligt svårare. Saknar farmors köttgryta men mamma är också väldigt duktig på att göra dem så hon får lära mig :) Det är väl som dom säger, inget kan någonsin bli som mammas mat, fast de flesta brukar gilla min mammas mat :)

På tal om mat ska jag göra egen pizza nu, hade både skinka och riven ost i frysen och jag behöver ju göra slut på det jag har nu inom en och en halv vecka.

Inga kommentarer: