onsdag 1 september 2010

Jag är såå positiv

Det gick inte så bra med bilen, blir ombesiktning. Minns inte riktigt vad det är som är fel men det va två grejer iaf. Det ena skulle gå att fixa själv.
På tal om bil saknar jag bil något alldeles oerhört här i Umeå. Det finns två köpcentrum utanför stan, de ligger långt från centrum och långt från varandra. Jag är ju så bortskämd med utbudet och priserna på stormarknader, hemma är det ju bara att välja, ica maxi eller coop forum. Har en kvarts promenad till båda eller ett par minuter med bil. Ska göra ett försök att hitta till maxi här ifrån Ålidhem någon dag, har tittat lite på en karta och det borde gå. Hittar ju en väg dit men det är den från centrum och härifrån skulle det va en jätteomväg. Det ska enligt kartan bara vara 3 km och det tar ju inte så lång tid att gå men man kan ju naturligtvis inte handla så mycket då.

Idag började vi arbeta med Second Life i skolan, vi skulle skapa varsin Avatar. Jag höll på att bli förbannad tusen gånger och hade som vanligt lust att slå sönder datorhelvetet. Jag hade även "turen" att hamna i samma grupp som en person som inte innehar någon form av social kompetens. Mitt humör ligger ju inte precis på topp nu så risken är väl att jag inte han hantera mitt humör lika bra som annars. Eller det är ju inte bra att inte släppa ut känslorna. Jag borde skälla på folk som förtjänar det oftare.

Sitter just nu och väntar på att killen som bodde här före mig ska komma hit och hämta några brev som landat här efter att han flyttade. Det komiska är att ett av dem är från adressändringen :) Jag behöver gå och handla för sådär femte gången sen jag kom hit och vill helst gå medan det fortfarande är ljust.

Inga kommentarer: