söndag 26 september 2010

Snälla sluta nu

Funderar på hur jag ska få energi till att orka plugga i veckan. Är rädd att jag kommer hamna efter igen eftersom jag är sjuk hela tiden. Allvarligt talat är jag dålig så mycket att jag knappt kan leva ett normalt liv. Jag menar, hur många har nackspärr i två månader som jag hade i början av året. Då räknar jag bara den riktigt jobbiga perioden, den försvann inte helt förrän i juli. Februari till juli, det är fem månader. Är ett under att min mage klarade alla smärtstillande tabletter. De gjorde ingen skillnad i nacken men de lindrade den pulserande huvudvärken.

Hur som helst är jag så trött nu att jag inte vet vad jag ska göra. Nu har jag börjat blöda näsblod när jag snyter mig också. Har redan tappat räkningen för hur många gånger det hänt de senaste dagarna. På tisdag ska en gruppuppgift lämnas in och på fredag en individuell och jag har ingen aning om hur det ska gå till. Vet inte vem jag ska intervjua heller, det skulle helst inte va någon i familjen men vet inte vem annars jag kan få tag på med så kort varsel. Vet inte vad det skulle göra för skillnad heller, frågorna är ju desamma oavsett. De kanske inte tror att vi vuxna människor klarar av att vara professionella eller nåt, de ser ju ner på oss som fan. Hade kunnat förstå det om det handlat om något privat eller på något sätt stötande frågor men jag ska fråga om saker i stil med: skulle du kunna tänka dig att besöka ett virtuellt museum? Är så trött på hur de behandlar oss att jag bara vill skita i allt och åka hem men det hjälper ju inte mig att få min examen tyvärr. Önskar jag kunde göra något så de fattar hur värdelösa de är. Önskar jag hade vetat om vad den här terminen innehöll för då hade jag läst fristående kurser istället inom passande områden. Av någon konstig och för mig oförklarlig anledning gillar ju inte en av lärarna mig (naturligtvis den vi har mest) och jag vill inte att ev klagomål ska synas i betygen, hon var ju fruktansvärt besvärlig med min uppsats som faktiskt inte va så dålig som hon påstod. Hon kunde ju inte hitta så mycket fel i texten utan klagade på allt hon möjligtvis kunde komma på istället och gav mig knappt g sen. Mitt problem är nu att om jag väljer att skriva min c-uppsats om det jag vill kommer jag få henne som handledare igen och det klarar inte jag.

Var jag än hamnar verkar jag förföljd av samma grej, nämligen lärare som hatar mig, det började i mellanstadiet och har förföljt mig sen dess. Allt detta har påverkat mina betyg. Mina gymnasiebetyg är helknäppa. Det finns ingen logik alls i mina teaterbetyg, det var bara g och vg utslängda lite hur som helst men jag råkade veta att personens partner var otrogen med elever och rökte hasch så det har väl med saken att göra. Mer patetiska människor får man leta efter. Det löjligaste måste ändå ha varit på min praktik i Skövde, jag blev underkänd för att jag inte frågade hur man byter blöja, matar ett barn eller klär på ett barn. Jag tyckte det va så självklart att det hade känts löjligt att fråga men det borde jag ju ha gjort...

Nä, ska sluta klaga nu men jag är då jävla irriterad och för att jag ska va en trevligare människa att prata med häver jag ut allt här :)

Inga kommentarer: