torsdag 23 september 2010

Blir bara tröttare och tröttare på skolan

Idag har det varit heldag i skolan men som vanligt har det inte gett så mycket. Tror alla jag pratat idag sagt att "du låter väldigt förkyld" och det är jag, fick springa ut en gång för att jag hostade så mycket. Men det är iaf trevligare än att behöva springa ut för att spy.

Nu har vi äntligen fått våra examinationsuppgifter för första delkursen. Den individuella handlar om att göra två intervjuer och de ska vara kopplade eller kunna hjälpa grupparbetet. Vår lärare tyckte att vi bl.a. skulle kontakta folk i branschen... Vi har precis fått uppgiften och den ska va klar om en vecka... Antar att fler än jag i klassen ser ett JÄTTEproblem där. Först ska man få tag på någon och genomföra intervjun och sen ska den bearbetas och kopplas ihop med litteraturen... Det är faktiskt nästan omöjligt, bara det att få någon att ställa upp för en student. Nu ska helst en av intervjuerna ske på internet men iaf, av erfarnehet vet jag att studenters mail bara klickas bort. Funderar på vilken typ av fantasivärld de lever i.

Känns som att vi är totalt ignorerade. I början av veckan frågade en av mina klasskompisar läraren om vi kunde få veta vilken dag vi slutar innan jul så att vi kan boka biljetter. Vi blev lovade information om detta men nu har det gått fyra dagar. Vi påpekade att de billiga biljetterna släpps 90 dagar innan vilket är nu (eller för någon vecka sedan). För två dagar sedan skickade jag ett meddelande till en annan lärare och bad om att få handledning en speciell tid en dag. Det står på schemat att vi gruppvis ska ha en timma den dagen. Har fortfarande inte fått något svar, alltså varken ja eller nej och jag vet att hon varit inloggad för man kan se vilka som är inloggade samtidigt som man själv är inloggad. Om hon inte kan lova den tiden kan hon ju säga det isf.

Imorgon ska jag försöka glömma allt vad skola heter och gå på stan så länge jag orkar. Ska kolla lite efter en ny vinterjacka eftersom jag inte kommer kunna ha mina om allt går som det ska. De flesta byxor är redan försmå men har två med låg midja som går bra så de får duga.

Inga kommentarer: