söndag 12 september 2010

Fyra dagar till hemresa

Nu tycker jag att jag har hostat tillräckligt, det börjar bli riktigt jobbigt nu. Önskar verkligen jag kunde få vara lite friskare i vinter. Vet inte om det hjälper men ska köpa något vitamintillskott. Har ett litet problem med sådana bara, jag klarar inte att svälja tabletter så för några år sedan tog jag alltid brustabletter men sen höll jag på att spy varje gång jag tog det så va tvungen att sluta. Tuggtabletter hade varit bra men finns nog inte som multivitamin.

Har lite nedräkning till torsdag kväll nu. Då får jag åka hem även om det bara är över helgen. Hoppas jag hinner träffa så många som möjligt och ha iaf ett par myskvällar hemma. Naturligtvis ska jag gå och rösta också.

Är glad att studieresan till Höga Kusten är avklarad. Det va en mindre skräckupplevelse, eller snarare färden fram och tillbaka. Vi åkte i en minibuss och en vanlig bil, lärarna körde. Jag åkte i minibussen och läraren som körde den var minst sagt ofokuserad, det höll faktiskt på att gå illa. Hon satt och tittade efter den andra bilen i backspegeln och missade att bilarna framför bromsade ganska kraftigt på grund av en traktor (som egentligen inte fick köra där), hade inte Elena skrikit "bromsa" hade vi kört rakt i bilen framför. Det kan bara ha varit någon centimeter tillgodo. Jag satt i framsätet så såg det hela väldigt tydligt. Förutom detta körde hon för fort hela tiden, ungefär 130km/h och körde om då jag aldrig hade kört om.

Inga kommentarer: