tisdag 31 augusti 2010

Hoppas det går bra

Om bara en liten stund ska Mikael vara på bilbesiktningen med Volvon för första gången. Håller en tumme för att allt är bra med den.
När jag slutat hålla tummen för det övergår förhoppningen till att jag kommer få min leverans från Adlibris redan den här veckan. Har gjort en beställning idag och valde snabbaste leveranssättet men vet inte om det hinner komma. Har beställt ett par böcker jag behöver den här kursen samt en bok av Ann Cleeves, den tredje i en serie som utspelar sig på Shetlandsöarna. Eller det är väl fristående böcker på ett sätt för själva kriminalhistorien är ju olika men man får även följa polisen och hans privatliv. Har tittat på den i vanliga affärer men det är dubbla priset på en pocketbok där jämfört med nätet. Det är verkligen ingen överdrift, jag betalar 39 för den hos Adlibris och på stan kostar den 74 eller 75 kr. Jag hade kunnat få gratis frakt men det tar ju längre tid så det får man ju räkna in men med tanke på att alla böcker va mycket billigare på nätet så blir det trots fraktkostnaden mycket billigare.

Ikväll ska jag på skattjakt, tråkigt bara att det har börjat regna. Jag mår ju inte så jättebra varken psykiskt eller fysiskt men hade tänkt gå för att göra något men regnet gör det inte precis mer lockande. Det ska iaf ske här i närheten där jag bor nu. Det är en av aktiviteterna i nollningen. Det är lag som ska samla ihop poäng genom att visa/ta med grejer till domarna. Det kan vara allt möjligt, som en soffa, kokböcker, ett par som kysser varandra osv. Laget med flest poäng inom utsatt tid vinner.

Nu ska jag äta några pepparkakor och vila lite :)

Inga kommentarer: