söndag 26 september 2010

Det där med mat

Vet inte vad jag ska hitta på att äta längre. Mår inte illa men känner inte får något, känner inte att jag är hungrig heller. Förkylningen gör ju inte att saker smakar bättre heller. Japp, jag är fortfarande jätteförkyld... Har ätit en väldans massa risgrynsgröt det senaste för det lyckas jag få ner. Det enda jag ätit utan problem den senaste veckan är sushi och det borde jag inte äta. Naturligtvis är gravad och rökt fisk mina favoriter, finns inget annat som är lika gott. Funderar på att göra en liten pizza eller tacos (igen) till kvällen. Gjorde egna köttbullar i veckan som jag brukar tycka om men det va inte heller gott.

Förresten på tal om mat. I min korridor bor även en utbytesstudent från Asien, vet inte vilket land han kommer ifrån (eftersom jag hostar mer än pratar). Iaf, igår när jag kom ut i köket stod det en kastrull på spisen med en för mig alldeles vidrig blandning i. Basen var ris i något allmänt såsigt men det stack upp blomkål, färdigköpta köttbullar och något jag gissar var kyckling, ben var det iaf och han har talat om att han gärna köper grillad kyckling.

Inga kommentarer: