måndag 6 september 2010

Ibland vill man slå något hårt i huvudet på vissa

Nu har det gått en vecka på terminen och jag vet inte mer vad som kommer hända nu än för en vecka sedan. Oerhört irriterande. Vi har haft tid till att prata om och planera vårt arbete men vi har inte fått någon uppgift... Någon mer än jag som tycker det är ologiskt och bortkastad tid? Funderar på hur jag ska stå ut med att jobba i den grupp jag blivit indelad i också. Efter helgens fest har personen ifråga inte direkt gjort sig mer populär hos mig heller. Får se hur länge mitt humör klarar av personen. Jag brukar försöka va snäll men jag kan bli totalt iskall mot folk om de förtjänar det. Jag tål bara inte människor som har sig själva som sin stora idol och gärna talar om det för alla hela tiden, personer som alltid kan/vet allt och alltid har rätt och personer som tycker sig ha rätt att kladda på andra och tränga sig på. Listan kan göras lång och allt passar in på personen jag har i min grupp. Sen råkar jag veta att personen inte pluggar så bra heller vilket inte gör det roligare.

Jag vet, nu är jag sådär jättepositiv igen men jag vet att jag knappt får komma hem på hela hösten och jag hostar så jag nästan spyr hela dagarna så jag är helt enkelt inte på något toppenhumör just nu. Det där med hostan är förresten väldigt konstigt. Jag började känna mig förkyld för en vecka sedan och efter bara några dagar fick jag besvärlig hosta och irriterad hals vilket gör att jag sover hemskt dåligt. Var en utmaning att klara av ett tre timmar långt litteraturseminarie idag. Hur som helst om jag över huvud taget får hosta när jag är förkyld brukar den komma flera veckor in i förkylningen. Jag vet att en förkylningen enligt alla experter varar typ en vecka så de skulle antagligen förklara mina förkylningar med att det egentligen är flera förkylningar men jag brukar vara dålig mellan tre och åtta veckor. På vintern brukar jag vara förkyld åtta veckor åt gången. Det är därför jag klagar högljutt varje gång jag blir förkyld för jag vet vad jag har att vänta.

Har det hänt något trevligt då? Jag har handlat en hel del. Jag klarade inte av sängen i mitt rum så i helgen var jag på Jysk och köpte en 9 cm tjock skumgummimadrass och la ovanpå den andra så nu känner jag inte botten längre och det känns mycket fräschare. Jag letade även lite på blocket och hittade en tv till salu bara några gator bort. 150 kr så var den min. Det tog fem minuter att bära hem den i fredags men jag har fortfarande ont och är öm. Det är en 20 tums tjock-tv så den är inte jättestor men väger en del ändå och jag är ju ganska otränad. Folk tittade lite skumt på mig, kanske inte är så vanligt att tjejer bär runt på den tv sådär... ;)
Folk tittade iof skumt på mig när jag slängde en fåtölj över axeln och bar iväg den. Det va lite kul för mormor hade den i sitt sovrum och jag sa lite på skämt att den är väl bara att ta över axeln och bära ut när de andra stod och funderade. När jag lyfte den vägde den nästan inget alls trots storleken så det gick att göra så :) Men kan lova att folk som säg mig lyfta den från släpet och bära upp den till fjärde våning till min moster såg lite förvånade ut. Jag tyckte det va jättekul för de kunde ju inte veta hur lätt den var. Den vägde nog bara hälften så mycket som flera av flyttlådorna.

Jysk hade ju förresten jättebra priser fram till igår. Blev ju att jag köpte ett par grejer som jag egentligen inte behövde, som en prydnadskudde med en elefant på för 35 kr :) Jag gillar elefanter som motiv på olika saker :)
Det fanns även dörrmattor för 3,50 och plädar för 12,50. Visst det är jättebra och billigt men hur mycket har den tjänat som tillverkat grejerna???

Inga kommentarer: