fredag 24 april 2009

Tjejmilen 2009

Nu har jag anmält mig till tjejmilen i augusti :) Nu är det bara att börja träna på allvar, mitt problem är väl egentligen skor. Jag köpte ett par skor förra året som jag trodde skulle va jättebra men jag får hemskt ont i fötterna av dom trots att de nu är använda en hel del. Efter en promenad i dem på ca 6 km förra veckan kunde jag knappt gå sen. Funderar på att kolla på skor idag, jag har egentligen inte råd med ett par nya men det känns väldigt nödvändigt. Har sett att det faktiskt är en del rea så jag kanske kan ha tur. Visst finns det skor för ett par hundra med de duger helt enkelt inte för att springa i, de funkar kanske inne på gymmet...

3 kommentarer:

Gustaf sa...

Det är en hel vetenskap att välja löpskor. Jag skrev lite om det förra våren, när jag köpte mina. Det är viktigt att man går till en butik där personalen ställer kvalificerade frågor och engagerar sig i att skorna de föreslår verkligen passar ens fötter och löpstil, och inte bara är de snyggaste eller dyraste.

Gustaf sa...

Och förresten, 1 mil på 1 timme (som jag skrev i min blogg) är en väldigt bra tid, och långt över min förmåga, upptäckte jag senare. I år siktar jag på en tid under 70 minuter. :-)

Therese sa...

Fick mycket hjälp i affären så nu hoppas jag det ska bli bra :)Så då blir det midnattsloppet i år också? Jag satsar faktiskt på en tid under 60 min men man får väl se, klarade ju på 70 min förra året :)