onsdag 22 april 2009

Ett fikarum bland arkeologer

Sitter och funderar på om jag ska orka gå till coop eller inte, det är inte långt men jag är jättetrött och det är inte jättenödvändigt så då kan man tveka... Helst skulle jag lägga mig nu men då kommer jag väl vakna om ett par timmar och inte kunna sova inatt så det skulle ju va bra om jag gick ut. Det är ju faktiskt fint väder också. Frisk luft har jag ju faktiskt redan fått, från åtta till fyra :) Det är faktiskt en av de riktigt stora fördelarna med det här jobbet (fråga bara inte när det regnat en hel dag...) men antar att det delvis är därför jag är trött, är inte van att vara ute så mycket.
Någon av de som jobbat där förut hade tydligen sagt till en av de nya att det var ett "speciellt" fikarum och idag får man nog hålla med om det, en av de anställda kommer stolt in med en delvis mumifierad skalle av ett vildsvin... Det hade legat i hennes kompost ett år och när hon nu hittade det tyckte hon det passade i ett av husen, en av de som just då åt frukost tyckte det va mindre trevligt i början. För övrigt ligger det exempelvis några tänder på fikabordet och det blev ytterligare en idag eftersom det ramlade loss en från vildsvinet. Jag bryr mig inget särskilt om det men det är klart att jag skulle inte placera det där huvudet precis framför mig när jag äter...

Inga kommentarer: