söndag 5 april 2009

Ska bli spännande imorgon

Imorgon är det dax för nya jobbet, ska bli spännande. Det är ju tre utbildningsdagar först, så att det börjar väl inte på riktigt förrän nästa vecka men iaf. Kommer bli ovant att gå upp så tidigt nu, jag börjar åtta och det är fem mil att köra så jag måste upp senast sex. Jag har väl blivit lite bortskämd de senaste två åren, jag har ju inte haft så mycket tider att passa och särskilt inte tidigt på morgonen mer än ett par dagar i rad. Jag har säkert skrivit om det förut men det är alltså på Ekehagens forntidsby jag ska jobba fram till mitten av juni, där ska jag guida och berätta om stenåldern, bronsåldern och järnåldern. Kommer va jättenervös inför första guidningen eftersom det var ett tag sen jag pratade inför en grupp men det ska nog gå bra.

Idag har jag haft en riktigt lugn och skön dag, även om jag inte behövt gå upp jättetidigt har jag haft väldigt mycket att göra det senaste så jag har knappt hunnit med mig själv så idag har jag solat och färgat håret. Var inte riktigt nöjd med den nyansen jag hade på håret men nu är det bättre, antar att ingen annan än jag själv ser någon skillnad men jag fixar mig nästan bara för min egen skull så det är ju jag som ska va nöjd.
Solat har jag tänkt göra länge men det har aldrig blivit av, föreningen har ju ett solarie och jag har poletter så det är ju inte så svårt egentligen. Tror det va ett par år sen jag solade i solarie sist och jag har bara gjort det ett fåtal gånger i mitt liv men nu kände jag mig verkligen jätteblek. Annars är jag väldigt försiktig, solar inte mycket på sommaren heller, mest för hudens skull men jag har heller inget tålamod att ligga i solen, jag klarar max tio minuter innan det kryper i hela mig.

Fick ju för första gången sen i augusti ut något man kan kalla lön nu i mars (hela 9000...) så jag har faktiskt köpt lite nya kläder också. Det har blivit både underkläder och två tunikor i något iaf jag kallar aprikosfärg. (Alltså inget svart...)
Blir lite irriterad när jag ska köpa underkläder bara, det är väldigt sällan jag hittar en bra bh storlek, jag behöver 70 men det finns ju knappt aldrig i mer än a-kupa, ibland i b-kupa, vilket jag vanligtvis behöver men om man handlar på en viss kedja med väldigt väldigt små storlekar räcker inte alltid en b-kupa (japp, det låter som ett skämt) och hur ofta hittar man 70c??? Den här gången fick det bli 75 eftersom jag verkligen ville ha den men jag kommer ju få sy in den vid knäppningen.

Inga kommentarer: