lördag 14 januari 2012

Trevlig dag

Idag har jag shoppat med Elena, var länge sedan jag fick gå på stan med en kompis utan att behöva dra runt på en barnvagn. Det blev ett par fynd på rean, bland annat värmeskydd till håret som jag faktiskt behövde eftersom min flaska tar slut när som helst. Vi åt sushi också, var första gången jag såg rullbandet igång :) Det händer (någon gång varannan månad eller så...) att jag i farten springer in och köper med mig en låda hem så var kul med en annan mix den här gången.
Vi pratade om att det skulle va jättekul att åka till Visby ihop under våren, hoppas det kan bli verklighet :)

Vi har ju väldigt trångt här och eftersom vi inte kan flytta i nuläget har jag bestämt att vi måste göra något för att få det lite bättre så inom en väldigt snar framtid ska vi försöka få barnvakt en lördag eller söndag och göra iordning i vårt förråd. Vi har hyllor där nu men de sväljer inte särskilt mycket grejer så jag tänkte köpa flyttlådor, packa allt och bara stapla lådor. Vi har redan slängt/gett bort allt vi inte behövde behålla så nu är det omorganisation som gäller. Dessutom blir det ju faktiskt bara lättare när vi väl flyttar sen.

Vi har äntligen tagit tag i att ställa oss i flera bostadsköer, något vi borde gjort för länge sedan men nu är det iaf gjort. Vi vill ju helst ha en bostadsrätt och vi vill bo kvar i det här området men nu har vi en reservplan om det inte fungerar. Om ett par år kanske vi kan få en hyresrätt om vi inte haft råd att köpa något.

Inga kommentarer: