onsdag 25 januari 2012

Många presentinköp står på tur

Igår var vi en stund på Frälsningsarméns öppna förskola här i Skövde. Har inte varit på något sådant förut men kände att jag behövde ta tag i det nu. Elias är ju inte alls van vid barn som är lika gamla som han själv är. De enda andra barn han träffar är sina kusiner (nästan enda iaf). De är visserligen inte långt bort i ålder men iaf. Han ska ju börja förskola om bara några månader så vill att han vänjer sig.
Det var väldigt trevligt så vi kommer gå dit igen. Det är öppet tisdagar och fredagar och eftersom jag jobbar på fredagar så ska vi försöka ta oss dit varje tisdag.

Idag är det babysim som gäller, blir spännande idag för vi ska testa att doppa huvudet.

Vi börjar äntligen få något som kan liknas vid ordning här hemma nu :) Vi omorganiserade vårt förråd i helgen så vi får plats med mycket mer där nu. Elias faster Alexandra var här i lördags och passade Elias så vi kunde greja utan att få ner saker i lådorna som inte skulle vara där ;) God kladdkaka fick vi också med hallon i :)

Jag bakade en Budapestrulle för första gången i helgen. Eller en fejkbudapest kanske man ska kalla den eftersom det inte var nötter utan mandel i. Mamma fyller 60 om ett par veckor och jag erbjöd mig att baka tårta till henne, hon önskade sig en nötfri Budapest så kände att jag behövde testa en lite innan. Tyckte det blev ganska bra.

Det är många födelsedagar framöver, närmare bestämt 5 under 2 veckor. Tre av dem fyller jämt.

Inga kommentarer: