fredag 25 juli 2008

Äntligen sommar och då blir jag sjuk =(

*suck* Har blivit jätteförkyld, är så typiskt, precis när det fina vädret och värmen kom. Har blivit sämre och sämre för varje dag och när jag vaknade idag brände det i hela halsen, dom ringde och frågade om jag kunde jobba men kände att jag faktiskt inte fixade det, borde inte ha dåligt samvete för jag har inte sagt nej till jobb många gånger sen jag börjde där men pengarna hade inte varit fel. Måste bara lära mig att tänka lite mer på att ta hand om mig, vet att jag är ganska dålig på det eftersom jag brukar ignorera vad kroppen säger, jag brukar ta några tabletter och göra allt som vanligt hur sjuk jag än är. Om man nu ska se något positivt med det hela så har jag faktiskt inte varit sjuk på jättelänge, minns faktiskt inte när jag var så frisk sist, det senaste året har jag bara varit sjuk ett par gånger. Japp jag säger sjuk för mina förkylningar är ett rent helvete om ni ursäktar språket, jag blir riktigt dålig och är det i minst två veckor (även dom gånger jag tar hand om mig).

Har kommit fram till vad jag ska göra i höst nu =) Jag ska läsa två fristående kurser på högskolan här i Skövde, blir sammanlagt 15 hp och sen ska jag jobba resten av tiden, troligtvis både i Skara och Skövde beroende på var det finns jobb för tillfället. Hoppas det kommer fungera bra, känns skönt att jag inte kommer plugga på heltid för jag orkar ändå inte det. Ska under hösten försöka spara ihop lite pengar eftersom jag hemskt gärna vill resa lite i vår. Att resa mer är något jag ångrar att jag inte gjort så om det går vill jag göra det. Blir faktiskt tom avundsjuk på alla som reser och avundsjuk är jag inte särskilt ofta. Alla säger till mig att jag är ung och har tid på mig men faktum är att tiden går fort...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du ska plugga här, då ses vi på campus. :)