torsdag 10 juli 2008

Heldag på Kållandsö






Idag har det blivit en heldag på Kållandsö, enligt mig en av de finaste platserna häromkring, först var vi på Läckö slott, vi gick den guidade turen i slottet som jag visserligen gått hur många gånger som helst förut men varje år är det en ny utställning så in på slottet vill man ju. Efter ett par timmar på Läckö var det dax för Spiken där jag fick min efterlängtade baugette med skagenröra, något av det godaste som finns och särskilt den dom har där, hann med en glass också med fin utsikt. Nu ikväll blev det grillning vid en hamn där vi mötte upp pappa och min farbror som åkt båt istället för att vara kulturella med mig , mamma och min faster. Har varit en allderles perfekt sommardag, lagom varmt, sol och har haft väldigt trevligt. För att det dessutom ska va ännu bättre har det för min del nästan varit gratis också och det är ju alltid trevligt när man är pank. Hade fått pengar till inträdet på Läckö men det visade sig vara gratis för alla under 26 år (så har det inte varit förut), blev bjuden på fika och använde inträdespengarna till lunchen och glassen istället :)

Inga kommentarer: