söndag 3 februari 2008

Otur

Oj, det har visst gått en vecka sen sist igen, undrar var den har tagit vägen, har jobbat måndag till lördag iof. Va hur trött som helst igår när jag kom hem, började jobba vid sju och slutade halv fem, blir väldigt jobbigt att städa så länge. Jobbade på Bilingehus på fredagen också annars har jag jobbat i Skara, det är många sjuka där så jag har gjort det kvalitetjobbet som jag gjorde innan jag började på högskolan, hade glömt det mesta men det kom tillbaka i minnet ganska snabbt iaf. Ska jobba där ett par veckor till så det blir stressigt med skolan just nu, inte precis vad jag behöver men.. Har dessutom varit förkyld hela veckan, mår ok idag så jag hoppas det går över fortare än det brukar. Jag gör som tur är inte hela arbetsdagar i Skara.

Hade jätteotur när jag åkte upp på Billingen igår, va massor med snö och inget plogat, sandat eller något så jag fastnade naturligtvis i backen. Va spår och väldigt halt i spåren och på något sätt hamnade jag utanför spåret, hade inget grepp alls precis där det är som brantast, fick växla ner hela tiden och till slut gick det inte. Fick lämna bilen där i backen och gå upp till jobbet och ringa pappa klockan sju på morgonen en lördag, så han och lillebror kom och fick loss bilen åt mig någon timma senare. Har varit stora problem i den backen, synd att den inte prioriteras i snöröjningen, i fredags fastnade två bilar (som jag såg) och igår stog det en bil till där precis framför min när dom skulle få loss min bil och taxi ville tydligen inte åka upp hörde jag i receptionen. Har bakat och ska fixa några lyxiga smörgåsar till dom imorgon som tack för hjälpen. Dom bor ju tre mil härifrån men jag känner ingen med bil närmare som hade kunnat komma.

Inga kommentarer: