lördag 16 februari 2008

Lite allt möjligt


Detta är vad jag fick av min gulliga pojkvän på alla hjärtans dag, har ingen aning om hur jag ska kunna äta av det där stora hjärtat, men det får väl lösa sig... Jag brukar ju inte låta godis ligga särskilt länge... Skulle gissa att det är cirka 4 dm högt. Det blev förresten aldrig vår favoritrestaurang i torsdags, det var fullbokat men det blev en annan här i Skövde som var helt ok, dom har dessutom lite mysigare och betydligt mer at välja på i menyn men inte riktigt lika god mat, fast det var absolut inget fel på maten, den var jättebra men bara inte lika bra som det andra stället. Tycker tyvärr att det är väldigt ont om bra restauranger här, det är mest asiatisk mat (som jag inte gillar) och pizzerior men man vill ju inte alltid ha pizza.

Igår blev det kåren men tyvärr var jag jättetrött så det var tur att det inte blev långsamt, drack inte så jättemycket så jag har mått bra idag. Missade naturligtvis sista bussen hem, trodde den skulle gå typ kvart eller tjugo över två men den gick redan två men det hade iof inte hjälpt om den gått lite senare för jag blev som vanligt totalt ignorerad i garderoben när jag skulle ha min jacka. Det fick bli en nattpromenad då jag tackade mig själv för att jag varit klok tidigare på dagen och tagit på mig kängor och inte högklackat.

Vaknade vid tiotiden idag trots att jag inte somnade förrän runt fyra men sån har jag alltid varit, men var ganska glad att jag inte sov längre ändå för jag ville ut på stan innan det blev för mycket folk, såg en så snygg tröja på Gina Tricot igår men hade inte mitt presentkort med mig då och hade inte råd att köpa den annars. vet att Anna har en sån men den var så snygg men jag behöver ju inte använda den när vi ses. Tur att jag var uppe i tid för det fanns bara två i xs kvar och den ena var trasig, av de svarta då annars fanns det ju andra färger.
Vi startade med en fika när vi kom ner ganska exakt klockan elva, när vi senare gick runt såg vi att det var avspärrat och polis och ambulans utanför en klockaffär mitt i Skövde och vi funderade väl lite på varför trottoaren var avspärrad men såg inget ovanligt men när vi kom hem såg vi att det varit ett våpnat rån där strax efter elva alltå precis när vi gick in på cafet som ligger typ femtio meter från klockaffären. Blev väl förvånad av några anledningar, dels att det var en klockaffär men visst dom har lite dyrare klockor också och dels för att det händer i Skövde en lördag förmiddag när det är massor med folk ute.

Inga kommentarer: