lördag 9 februari 2008

Äntligen ledig helg

Jag är verkligen jättetrött, kom på igår kväll att av de senaste 14 dagarna har jag jobbat 13, inte så konstigt att jag är trött. Somnade flera gånger igår kväll och hade ändå inga problem att sova nio timmar inatt. Är så skönt att jag inte ska göra något särskilt i helgen, måste ju plugga men inget annat iaf. Mamma fyller visserligen år imorgon men vi ska fira henne och min lillebror om ett par veckor, han fyller nämligen är på fredag. Lillebror blir då 21 år, lite svårt att fatta. Det var ju allderles nyss som jag fylld 21.
Tror mamma kommer bli jätteförvånad när hon öppnar paketet från oss. När vi var i Tyskland i somras fick hon ett parfymprov som hon gillade jättemycket men den här parfymen finns fortfarande inte i Sverige, men för ett par månader sedan hittade jag den på en webshop i USA, den hade inte funnits där tidigare heller men nu ligger det den största flaskan som fanns i ett paket hon kommer få imorgon. Ska bli jättekul att höra hur förvånad hon blivit eftersom hon frågat efter den i affärerna här ända sedan i somras. Vad Johan ska få vet jag inte än och även om jag vetat det är det här nog inte rätta stället att skriva det ifall han av någon anledning skulle läsa här.

Funderar på att lägga mig och titta på en film nu, köpte Aftonbladet igår med en dubbel DVD med Asterix, inte med de tecknade utan med riktiga skådespelare, hade aldrig sett någon av dem förut men jag blev possitivt överraskad. Trodde de skulle va ganska dåliga men de var faktiskt kul, då kanske någon undrar varför jag över huvud taget köpte dem, men det vet jag inte riktigt själv så det kan jag inte svara på. Jag älskar ju den tecknade Asterix, har alla på VHS men bara två på DVD så jag får väl köpta resten någon gång. Har förresten lagt bud på ett jättegulligt gosedjur föreställande Asterix på Tradera, tycker han är såå söt. Japp, jag är jättebarnslig... Ibland...

Inga kommentarer: