måndag 18 februari 2008

Vårväder

Det är helt underbart väder idag, solen skiner, det är vindstilla och just nu ungefär fem plusgrader men det blir väl lite varmare ändå framåt dagen skulle jag tro. Det gör jätteskillnad på mitt humör när det är sånt här väder, blir gladare och lite piggare. Annars känns det lite jobbigt just nu, särskilt med skolan, har verkligen insett hur skoltrött jag är när jag inte ens är motiverad att läsa om det som alltid intresserat mig mest, har varit intresserad av arkeologi sen jag var liten, var inte särskilt gammal när jag läste artiklar om arkeologi i pappas illustrerad vetenskap och satt alltid framför tv:n om dom visade från någon utgrävning. Skulle gissa att jag började bli intresserad redan i sjuårsåldern. Jag skulle gärna väntat med att plugga lite längre än jag gjorde, visste innerst inne att jag inte var redo men kände mig pressad. Blir lite smått irriterad när jag säger till folk att jag gärna väntat längre och får till svar att det är dumt att vänta för man kommer ur det där med at plugga, blir särskilt irriterad när folk som aldrig pluggat på högskola säger det, dom fattar ju inte vad det innebär över huvud taget. Jag blev skoltrött redan när jag gick i fyran och efter det var skolarbetet bara en plåga men jag har ändå fått ganska bra resultat av någon konstig anledning. Är väl lite envis men mycket har jag klarat bara för att jag råkar va skaplig på att skriva och har därför så ofta jag kunnat skrivit långa arbeten istället för att göra prov (när vi fått välja).

Tvättar för övrigt idag, är vanligtvis lungt och skönt att göra det på måndagar (det är inget bokningssystem här) och det var det idag också som tur är för det har blivit ganska mycket tvätt. Ska senare åka till Skara för ett par ärenden och efter det till Lidköping för att hälsa på min moster och mormor. Där emellan ska jag förhoppningsvis hinna tona håret också, tyckte det började bli lite tråkigt i färgen, blir en guldbrun nyans den här gången, hade rödbrun senast. Börjar få riktigt långt hår nu så jag hoppas det räcker med en förpackning, har nog inte haft så här långt hår sedan innan jag började på gymnasiet, skulle gissa att det är ungefär som jag hade efter att jag klippte av fyra dm. Får se hur länge jag står ut med det...

Inga kommentarer: