tisdag 14 januari 2014

Vad köper man till en tjej som fyller fem år?

Sitter och tittar lite på Bygglov, de är i Skara idag så då måste jag ju titta lite. Annars tittar jag nästan aldrig på det eller något annat liknande program trots att jag är intresserad av inredning mm. Just det får till viss del stå tillbaka nu eftersom hemmet måste vara säkert och praktiskt med två små barn. Vi har till exempel ett fruktansvärt fult soffbord men nu gör det ju inget att de biter i det och ritar på det. Elias får  naturligtvis inte rita på det men han gör ju allt han inte får (trotsålder...) Det tål även att klättras på och det finns inga vassa hörn.

Imorgon är sista dagen för anmälan till dopet så senare i veckan ska jag beställa maten och tårtorna. Till Elias dop gjorde jag tårtorna själv men det kommer jag inte hinna den här gången så jag ska beställa dem på mitt favoritcafé i Skara, Gustavssons. Men jag ska beställa dem utan dekor för den vill jag fixa till själv :)

Elias är förresten bjuden på sitt första födelsedagskalas som inte är för en släkting. Förra veckan låg det ett kort i hans hylla på förskolan. Det svåra är bara att hitta på en present till en tjej som fyller fem. Jag är ju van vid nästan bara killar och den tjej vi köper presenter till gillar prinsessgrejer och liknande vilket den här tjejen inte gör. Var ute och tittade lite igår men det är verkligen jättesvårt eftersom det inte får kosta för mycket heller.   

Inga kommentarer: