fredag 10 januari 2014

Nu har det kommit lite snö

Idag fick jag äta ifred, Albin låg och spöade skiten ur Nalle Puh och hans vänner och Elias låg på soffan och sov. Visserligen slänger man i sig maten ändå men i alla fall...





Vi har varit ute på en promenad idag men det var inte helt lätt att ta sig fram med syskonvagnen trots de stora hjulen. Det är inte särskilt mycket snö som kommit men när dom plogar vägarna blir det ju stora vallar vid alla övergångsställen. Dessutom blev jag blöt om fötterna vilket jag hade hoppats att slippa med mina nya kängor. De är impregnerade men det hjälpte inte. 

Nu behöver ingen vara orolig att Elias inte får mat, han åt korv med bröd på Maxi och blir strax erbjuden spagetti och köttfärssås. Han kommer med största sannolikhet inte röra maten men jag måste ju försöka, jag blev faktiskt förvånad att han åt korven och halva brödet, jag trodde han skulle göra som vanligt, be om att få men inte röra det sen...

Inga kommentarer: