lördag 18 januari 2014

Skidor

Det blev ett gosedjur i present till den lilla tjejen. En jättesöt liten hund och Mikael som skjutsade dit Elias sa att hon gick runt med den hela tiden så det blev lyckat :) Jag trodde aldrig det skulle bli något kalas för Elias har varit jättetrött idag och därmed sur och grinig. Mikael fick stanna ett tag innan han åkte därifrån men det hade gått bra. Alla kompisar från förskolan var ju där.

Jag har inte gjort så mycket idag mer än att städa köket och en av toaletterna samt tvättat ett par maskiner. Jag har inte ens varit ute och gått vilket jag brukar göra varje dag. Tyvärr har jag haft ont av min ischias sedan igår, jag var i Skara med barnen och lekte nog lite för häftigt med Elias i snön vilket påminner mig ytterligare om att jag måste börja träna igen. Simning är det bästa mot ischiasen vet jag sedan tidigare så jag får nog helt enkelt ta mig till Arena.

När jag ändå var i Skara passade jag på att kolla vad det fanns för skidutrustning där, att det fanns ett set med slalomskidor visste jag ju men längdskidor har jag aldrig ägt några, däremot har mamma det men efter stroken är det inte aktuellt för henne att använda dem så jag tänkte testa om grejerna passar mig. Pjäxorna är i storlek 38 men jag ska prova dem. Jag har storlek 37 nu efter graviditeterna, innan hade jag 36 men vi är nästan lika långa, mamma är bara 3 cm längre än mig så längden på skidorna passar. Det är såklart gamla grejer men eftersom jag inte jobbar nu utan har föräldrapenning är det inte aktuellt att köpa något nytt. Det är gissningsvis runt 12 år sedan jag åkte skidor sist och många vintrar har jag längtat som tusan efter att få åka men jag har inte haft någon att åka med, jag får väl testa backen som finns här i stan. Anledningen till att jag inte gjort det än är att backarna här i södra Sverige oftast består av is och inte den fina snö som finns längre norrut. Dessutom är det inte så långa backar så det tar evigheter att komma upp men man är nere igen på någon minut.

Inga kommentarer: