onsdag 1 januari 2014

Nyårsafton och lite kort om det gångna året

Jag misstänker att det blir en ganska slö inledning på det nya året. Vi kom hem vid halv två inatt och somnade runt två. Vi firade in det nya året med Mikaels systrar och deras familjer. Väldigt trevligt med trerätters och sällskapsspel. Albin har som vanligt sovit dåligt och vid åtta gav jag upp och gick upp med honom.

Hade tänkt mig en kort återblick av det gångna året. Hann tyvärr inte skriva det igår...
Året började inte så bra, jag var sliten i kroppen efter en tuff höst med bältros, missfall och vad det nu var jag drabbades av veckan före jul med yrsel som gjorde att jag inte kunde röra mig utan att spy. Dessutom gick företaget väldigt dåligt och var nära konkurs.

En dag i mars började jag må illa på jobbet, jag hade velat ha ett syskon till Elias ganska länge men vågade knappt hoppas och testet var ju negativt. Eftersom illamåendet fortsatte gjorde jag ett test till efter några dagar och det var ett starkt och ett väldigt svagt streck på det :) Ett ultraljud i vecka 14 plus något visade att det fanns en liten levande bebis därinne.

Eftersom jag inte visste hur det skulle gå med företaget där i februari sökte jag säsongsjobb på Ekehagens forntidsby där jag började jobba i april. Min och Elias födelsedag firades, Elias hade ett Cars-kalas :) I början av maj fick vi äntligen tillträde till vår nya lägenhet, då blev det mycket jobb, en av oss jobbade varje kväll och på helgerna hade vi barnvakt till Elias och mycket hjälp av vänner och familj. Under den månad vi hade på oss hann vi renovera tre av fyra rum helt klart och i det fjärde blev grovjobbet gjort. I slutet av maj flyttade vi in :)

I mitten av juni slutade jag på Ekehagen (säsongen är slut då) och fortsatte jobba på företaget. Vi hade semester ihop i fyra veckor under sommaren. Det blev några utflykter men ingen längre resa och vi gjorde färdigt det sista rummet. Efter semestern hade vi mycket att göra på jobbet och det höll i sig hela hösten. Jag slutade jobba sista oktober eftersom bebisen var beräknad 15/11 men jag hann ju bara vara hemma en vecka innan det lilla underverket ville ut :)

Om man räknar bort början av året har det varit ett bra år med en efterlängtad bebis och större boende :) Det var ju en tråkig anledning till att jag jobbade på Ekehagen men jag älskar att jobba där så det var blandade känslor.

Inga kommentarer: