måndag 13 januari 2014

Nu hoppas vi att ingen ska halka i hallen mer

Helgen har som vanligt sprungit förbi i en väldig fart. Igår gick vi i affärer hela familjen. Mikael behövde vinterkläder och till slut hittade han både byxor och jacka. Det blev invigning av kläderna så fort vi kom hem, han och Elias var ute och lekte i snön. Den snö som jag skrev om i förra inlägget hann smälta bort nästan helt innan det kom ny igår och nu på morgonen var det -16 här men det ska tydligen bli milt igen om bara ett par dagar. På vägen hem var vi och köpte de mattor vi tittat på också så medan de var ute passade jag på att greja i hallen. Här kommer en före och en efter bild :)


Jag plockade även fram den klädhängare jag köpte till Elias när jag var på Ikea sist. Det har ju varit omöjligt för honom att hänga upp något själv hittills. Dessutom slipper vi hänga hans ibland blöta kläder mot tapeten eller över skohyllan där det droppar ner i skorna. Den mattan som syns längst in täcker nu det hala men vi köpte en ny även till den andra platsen som är lite längre än den förra och nästan likadan som den andra. Elias var så gullig när de kom in, han sa "mamma gjort fint".


I lördags var jag och barnen i Lidköping. Elias var hos min moster medan jag, mamma och Albin kollade lite i affärer och främst en som ska stänga framöver. De säljer kryddor och bakgrejer. Det är jättetråkigt att de ska stänga för det är enda butiken häromkring som säljer sånt. Jag köpte lite småplock som lakritspulver och en grej man använder för att få fin och jämn yta på tårtor. De hade flera fina formar kvar och jag valde länge mellan en traktor, ett lok eller en "plåt" med muffinsformar i bilformat. Till slut blev det traktorn eftersom jag tror det är lättare att få ut kakan ur den än ur de andra. Kryddor var jag där och köpte före jul (då visste jag inte att de skulle sälja ut) så det blev bara lagerblad nu.



Inga kommentarer: