torsdag 23 januari 2014

Blä

Idag har det varit en riktig skitdag, dagen började med två skrikiga barn, Elias blev vansinnig när jag sa nej till välling så fort han vaknade och han skrek så att Albin såklart vaknade och började skrika han också. Anledningen till att jag sa nej till välling var att jag ville att han skulle äta något annat först. Elias och hans matvägran börjar bli ett jätteproblem nu och jag håller på att flippa ur på alla som säger att "barn äter när dom blir hungriga" för det gör nämligen inte Elias. Han vägrar äta och är konstant sur och grinig på grund av det. Hur som helst åt han till slut en halv macka imorse efter att ha hällt ut mjölken och lekt med smöret i en halvtimma.

När jag väl fått iväg Elias till dagis åkte jag och handlade väldigt snabbt med Albin. Jag är nämligen dunderförkyld och som vanligt är det värst i ögonen och näsan. Ögonen rinner konstant så jag blev väldigt uttittad på Maxi eftersom jag ser ut att gråta och är helt svullen runt ögonen.

Nu ikväll tänkte jag värma upp en gryta jag hade i kylen men eftersom jag fick balansera runt Elias som inte lyssnade när jag sa att han inte fick stå på en stol just där åkte hela grytan i golvet.

Nu längtar jag bara efter att få ställa mig i en varm dusch och hoppas på att förkylningen är bättre imorgon när jag ska vara ensam med båda barnen hela dagen. Annars vet jag inte hur jag ska orka med Elias alla utbrott han får när blöjan ska bytas, när kläder ska på, när han ska äta, när han inte får väcka Albin, när han inte får rita på bordet, när jag startar "fel" film som han två sekunder tidigare tjatat om att få se osv osv...

Inga kommentarer: