söndag 5 januari 2014

Nu börjar vissa kroppsdelar att domna bort

Idag har det varit en väldigt slapp dag, vi åt rester till middag och har bara varit ute en liten sväng. Vi har kollat lite på mattor eftersom vi behöver det till hallen av säkerhetsskäl, golvet består av en plastmatta eller vad man ska kalla det men det är superhalt, särskilt på vissa fläckar. Strax före jul halkade Elias och slog i munnen så det bara forsade blod. Vi har också halkat flera gånger så vi måste hitta på något. Att byta golv är inte aktuellt just nu utan det får bli inköp av mattor som har en undersida av nåt gummiliknande så de ligger stilla. Jag är inte så road av att ha mattor eftersom jag tycker det är jobbigt att städa dem men som sagt är hallen för farlig just nu.

Igår var min moster här på besök, jag, Elias och min moster åkte bussen upp på Billingen och gick den kortaste sträckan i skogen som är 2,5 kilometer. Elias tyckte det var jättekul och hoppade i ALLA vattenpölar. Jag blev lite sugen på att springa lite så vem vet, kanske åker jag upp dit själv någon dag.

I slutet av februari är det dags för Albins dop så det är dags att börja planera snart. Jag ska beställa tårtbilder och servetter, det måste göras i tid så det hinner komma. Maten och själva tårtorna kan jag inte beställa förrän den 15/1 när vi vet hur många som kommer. Jag hoppas vi får svar då, inför Elias dop var vi tvungna att fråga jättemånga om de tänkte komma eller inte trots att vi på inbjuden bett om ett svar ett visst datum. Vi har bjudit samma personer nu som på Elias dop, några bor långt bort så det är inte så lätt för dem att dyka upp men det skulle kännas väldigt konstigt att inte bjuda dem.

Nu ska jag försöka få upp Elias ur badkaret utan allt för mycket bråk, han älskar att bada men han börjar bli lite väl skrynklig nu och jag börjar få lite ont av att sitta där jag sitter för att vakta honom. 

Inga kommentarer: