tisdag 13 oktober 2009

Seminarium imorgon

Sitter och läser några texter vi ska ha på ett examinerande seminarium imorgon men måste säga att jag inte helt fattar vad den ena av dom har med saken att göra. Vad har kulturminnesvård med varifrån folk kommer ifrån att göra? Det är typ 10 sidor om hur människor vandrat runt/folkvandringar, visst går det att se det som att man kan göra liknande fynd på vissa platser men det är inget han egentligen tar upp. Jag har dragit vissa slutsatser men hade jag inte läst arkeologi innan hade jag aldrig tänkt så. Texten är för övrigt skriven av en arkeolog för ungefär 150 år sedan.

Allt vi läser är verkligen intressant men jag är så fruktansvärt skoltrött så det blir jobbigt iaf, det som gör det uthärdligt är att jag vet att när den här terminen är slut har jag bara 1,5 år kvar, sen har jag en kandidatexamen och nästan 300 hp. Det får räcka tills vidare, magisterexamen får bli ett senare projekt, tror det får räcka med två c-uppsatser så länge, (vilket jag kommer ha om mindre än två år). Nu kan man ju fråga sig varför två, men den ena inom museologi och den andra i arkeologi och det är långt ifrån samma ämne. Det ska faktiskt bli jättekul men först måste jag ha ett ämne till min tredje b-uppsats, det blir till våren i museologi. Ser faktiskt fram lite emot det också...

Funderar på att göra lite oboy nu, saknar en mikro, är ju så mycket lättare att ställa in en mugg i mikron än att värma mjölk i en kastrull. Vet att det finns billiga att köpa men problemet är att jag inte har någonstans att ställa den, skulle va tvungen att ha den på golvet och det vill jag inte. Får kolla efter någon typ av hylla på ikea om tre veckor, ska dit och kolla efter en säng eftersom jag sovit i en tältsäng i snart två månader. Men ska ha hemkörning eftersom det blir enklare och billigare än att hyra både bil och släp, dessutom är det 25 mil till närmaste ikea.

Inga kommentarer: