måndag 28 september 2009

Vill ha mitt paket

Idag är jag lite irriterad. Imorgon skulle vi haft ett litteraturseminarie på eftermiddagen och jag hade inte den boken så sprang runt i tre affärer och hittade den tillslut, fem minuter senare får jag veta att det va fel på schemat och att seminariet nu var struket. Fick vid samma tid ett sms att ett paket jag väntat på fanns att hämta ut. Naturligtvis hade det kommit till ett ställe som ligger åt helt fel håll, vad jag än skulle hitta på har jag ingen anledning att gå däråt, hur som helst när jag kommer dit visar det sig att paketet inte finns där och de säger att de saknat upp mot 15 paket idag, så jag hade cyklat en halvmil helt i onödan. Riktigt dåligt system det där, det va ju inte så att jag fick avin på morgonen utan halv fyra och då borde de redan vetat att det inte var påväg, logistikkedjan har brustit riktigt ordentligt någonstans. Nu kanske någon tycker jag är lite lat för att jag är sur på en halvmil och ett paket som kanske finns där imorgon men hade redan cyklat en mil idag och under helgen cyklade jag mer än tre mil så efter en seg skoldag tycker jag att jag har rätt att klaga lite.

Inga kommentarer: