söndag 20 september 2009

Hemma

Nu är jag hemma i Skövde några dagar. Anledningen heter dator. Mikael hade fixat iordning min bärbara dator så den skulle gå så bra som en 7 år gammal illa behandlad laptop kan, men när vi sedan beställde det mobila bredbandet visade det sig att min dator är så gammal att det inte funkar på den. Vi trodde vi hade löst det när jag istället fick ta med mig Mikaels dator, men första dagen i Umeå valde den att sluta fungera... Kan säga att det är ett ganska stort problem att försöka plugga på universitet utan internet, det går helt enkelt inte, ALLT finns ju på nätet, listor på kurslitteraturen, schemat men framför allt behöver man ju mejlen. Som tur är har mitt program endast hemtentor men trots det tentaveckor, så jag har min första tentavecka nu och kunde åka hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att vara hemma lite. Hur är det i Umeå då?

anna sa...

Inte meningen att bli anonym.

Therese sa...

Det är bara bra i Umeå, är kul att läsa något jag är intresserad av. Men är skönt att komma hem till Skövde också, skulle va kul om vi kunde ses nästa gång jag kommer hem, blir i slutet av oktober.

anna sa...

Ja det får vi göra.