onsdag 30 september 2009

Ser fram emot hösten

Idag fick jag mitt paket fast när jag cyklade dit vågade jag knappt tro på det. Fick en ny sms-avi imorse men när jag kom hem hade jag fått ett brev där det stod att mitt paket var försenat och att jag skulle bortse från tidigare avier men eftersom det var daterat igår och jag fått en avi idag chansade jag och det hade kommit :)

Fick bra nyheter idag också från hgo, jag får göra färdigt det jag har kvar där i höst och det är tack och lov en ny lärare och nya uppgifter så förhoppningsvis slipper jag uppgifter (tentor) som att sammanfatta en bok på tjugo sidor. Det är ju helt meningslöst, man lär sig nästan ingenting och skulle man lära sig något så är det ju bara vad den författaren tycker och hur många teorier finns det inte om allting? Ska bli jättekul och samtidigt får jag något att göra de dagar jag är ledig för ärligt talat kan man bli lite uttråkad här, när vi inte har tentavecka har vi inga uppgifter alls att skriva på och det är inte särskilt mycket litteratur att läsa. Nu t.ex. är jag ledig i fem dagar och har ingen aning om hur jag ska fördriva tiden, vilar jag hela dagarna kan jag ju inte sova på nätterna. Hade funderat på att försöka hitta ett jobb men bestämde mig för att göra färdigt den där kursen istället, år två kommer vi har mer att göra så är bra om den kan bli färdig nu. Lite av baktanken är också att troligtvis finns all litteratur jag behöver på biblioteket här så jag slipper köpa och fjärrlån (som för den som inte gjort är väldigt besvärligt). Får jag nu bara praktikplats på det ställe jag vill kommer min utbildning bli precis som jag vill. Det är inte förrän våren 2011 (andra halvan av terminen) så ska kontakta dem någon gång nästa sommar/tidig höst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du äntligen fått paketet och jätteskoj att höra att du får göra klart kursen eftersom du vill det så mycket:D Kommer gå riktigt bra det här ska du se:)