torsdag 24 september 2009

14,5 timmar på tåg inatt

Nu är jag tillbaka i Umeå, åkte inatt och hade liggplats som tur var eftersom tåget ska ta 12 timmar men var just inatt försenat så efter 14,5 timmar var jag äntligen här. Hade sittplats på vägen ner och det funkar ganska bra, liggplats är ofta ganska mycket dyrare, men jag åker heller lite obekvämt och fler gånger än lyxigt och få gånger.

Hur som helst sitter jag nu och skriver på min hemtenta, har naturligtvis sparat på den så det blir nog sent ikväll, den ska visserligen inte va inne förrän imorgon em men jag har ovanan att skriva bättre på nätterna, har jag gjort sedan högstadiet. Problemet är väl att den uppgiften jag gör nu är ganska tråkig, ska beskriva hur museers samlingar växt fram de senaste 150 åren, det är ju intressant på ett sätt men att skriva om det va väldigt tråkigt. Som tur är har vi bara tre frågor och varje fråga ska vara 2-3 sidor så det är inte så mycket :) Kommer nog behöva sålla bort en del jag skrivit, det skulle vara en översikt men det är så lätt att det blir djupare. Har två sidor på den frågan och nu är jag på 1960-talet och har inte tryckt enter en enda gång så det är bara text, dessutom måste jag använda en källa till och troligtvis ha några egna tankar också. Jag är så van att behöva fylla ut med massa trams så det här är svårt.

Inga kommentarer: