söndag 27 september 2009

Sova några timmar skulle inte va fel

Idag är jag något seg (men inte bakis). Somnade väl typ fyra och vaknade halv tio idag, hade hemskt gärna sovit mer. Det va en trevlig fest och kvällen/natten avslutades på en pizzeria vid tretiden :)
Funderar på om jag ska ge mig ut på en cykeltur eller om jag ska lägga mig och försöka sova lite till, valde att cykla till ett av de tidigare nämnda affärerna igår och jag har vid tidigare besökt reagerat på att det verkligen är dyrt där, kan ju ta ett exempel som jag såg igår, ett paket tamponger är 15 kr dyrare där än i den andra affären. Man undrar hur det ens är möjligt, nu finns det ju massa olika märken men de jag jämför är både butikernas egna märken, de som alltså ska va billiga. Det är exakt lika många i varje paket så där är det heller ingen skillnad. Det är ju faktiskt så illa att det är billigare att handla i min lilla närbutik än på den stormarknaden...

Inga kommentarer: