torsdag 5 augusti 2010

Seg

Jag är lite irriterad på mig själv för att jag inte får något gjort just nu...

Det har iaf löst sig med rum men ingen behagade svara om de ville ha sina rum förrän 50 min innan svarstiden gick ut. Så 23.10 sista dagen blev jag tillslut nummer ett i kön på rummet jag faktiskt helst ville ha. Det ligger på första våning vilket jag egentligen inte gillar men det får gå. Det positiva är att det bara är 6 rum i korridoren (det kan vara 14 eller ännu fler som ska dela kök) samt att det är ett hörn. Jag har även köket mitt emot mitt rum så det är inte långt att gå.
Fick reda på att jag blev etta i kön dagen/natten innan det bar iväg till Egypten, efter det ska man godkännas som hyresgäst med kreditkontroll osv, sedan ska man skriva på ett kontrakt på nätet med inloggningsuppgifter. Är väldigt tacksam att jag fick hjälp med detta av Martina eftersom dator och internet var svåråtkomligt i Egypten. Va lite rädd att jag skulle missa och förlora rummet om jag inte skrev på i tid (det framgick inte hur lång tid man har på sig).
Har officiellt tillträde till rummet 1/9 men har kontaktat killen som har det och han ska flytta ut helgen 27-29:e. Har funderat på att fråga om jag kan få flytta in redan på söndagen 29:e om det nu är möjligt. Annars skulle han lämna in nyckeln på måndagen.

Har tittat på olika sätt att åka upp till Umeå och om det finns biljetter kvar blir det nog flyg från Göteborg. Det kostar lika mycket som tåg fast sen tillkommer ju bensinkostnaden till Landvetter förstås. Har funderat mycket på hur jag ska göra eftersom jag behöver ha med mig en hel del saker men tar så mycket man får på planet, med andra ord 20 kg också skickar jag ett paket till mig själv innan jag åker med resten, det skulle kosta 200-300 kr så det är helt överkomligt. Dessutom kommer jag ha ett utlämningsställe nära så kan hända jag gör så även om det blir tåg för att förenkla all hantering och va rädd om min rygg och mina axlar.

Inga kommentarer: