måndag 16 augusti 2010

Snart skola och val

Nu äntligen verkar det vara ett schema på gång. Den första perioden verkar spikad iaf, hoppas de inte ändrar den för jag har redan köpt biljetter hem till valhelgen. Att rösta är väldigt viktigt för mig och visst finns det andra sätt än att just gå till en vallokal men det verkade så krångligt. Eftersom det inte är här i närområdet jag befinner mig måste jag ju isf skaffa alla blanketter jag behöver för att poströsta. Nu hoppas jag iaf de inte lägger något den vardagen som kommer gå åt förutom helgen. Det kommer bli jobbigt att åka så fram och tillbaka på kort tid men men. Hade fått studenterbjudande från sj så det hela går på 400 kr tur och retur. Upptäckte att både mitt mecenatkort och studentkortet har gått ut när jag ska åka men får väl ta med någon form av bevis på att jag är student. Borde ha kvitto på en ny kåravgift vid det laget. Eller vänta, jag kan ha ett till kort någonstans, har ju varit inskriven på Göteborgs universitet i sommar. Det var ju heltid så fick ett kort.

För övrigt jobbar jag en del nu, känns skönt för det är väldigt tomt i plånboken eftersom jag inte jobbat eller haft studiemedel i sommar. Det känns väldigt lyxigt att vara hemma såhär en sommar men det har varit mer än välbehövligt. Jag har inte ont någonstans vilket är helt underbart. Sjukgymnasten jag gick hos under våren hade ett väldigt bra citat på väggen
"En skadefri kropp är en skattefri förmögenhet".
Jag ska försiktigt börja bygga upp mina muskler nu under hösten och hoppas jag slipper mer nackspärr. Jag behöver verkligen träna ryggen nu också.

Inga kommentarer: