torsdag 26 augusti 2010

Borde packa idag

Nu bär det snart av till Umeå igen och jag har verkligen ingen lust att åka dit. Har insett att vi inte kommer ha tentaveckor på samma sätt som förra året så jag kommer knappt kunna åka hem på hela hösten :( Dessutom kommer jag inte ha någon tv så jag har ingen aning om vad jag ska göra hela tiden.
Måste börja packa idag men det tar emot det också. Får bara hoppas tiden går fort. Jag brukar inte se fram emot julen men i år gör jag det. Hoppas bara jag kan åka hem några dagar före julafton så jag slipper ha panik för det. Ska bli intressant att se när schemat kommer upp i sin helhet.
Ska försöka vara mer positiv men det är inte så lockande att åka till ett mycket mer obekvämt boende och inte ha någon som tar hand om mig när jag mår dåligt.

Idag står det ganska mycket på "att göra listan".
Måste ta mig till Maxi och hämta ut mina linser, gjorde ett försök i förrgår men gav upp när den enorma kön inte flyttade sig alls. De vanliga brevbärarna brukar lägga dem i brevlådan men någon sommarvikarie har väl fått för sig att det inte går.
Måste tvätta så det jag packar ner är rent.
Måste handla saker som jag behöver, exempelvis en till tandborste och ett par andra småsaker jag behöver ganska omgående i Umeå.
Måste städa upp i köket eftersom jag inte orkade diska allt igår.

Borde försöka fixa till mig själv lite också, en lång dusch, fixa ögonbrynen och försöka få det att sluta flaga i ansiktet skulle vara bra. Kanske skulle kolla om jag har någon ansiktsskrubb hemma. Har en paket toning i hyllan sen jag var på Gekås också. Jag har ju blekt mitt hår ganska länge nu men det sliter väldigt på håret så jag kommer nog bli brunett ganska snart. Jag måste avfärga mitt hår innan jag färgar det med de ljusa nyanserna och det är ju egentligen inte bra. Bara lukten avslöjar ju att det inte är bra, att stänga in sig på toa är inget alternativ för då skulle man bli hög.

Inga kommentarer: