söndag 8 augusti 2010

Liseberg och mat

Igår var jag på Liseberg, tyvärr var det inte jättelyckat. Jag hade väntat mig att det skulle vara massor med folk men det va helt vansinnigt mycket, det gick faktiskt nästan inte att komma fram. Jag köpte ett åkpass men åkte fyra grejer och stod i kö större delen av tiden, att försöka äta där inne var heller ingen ide, det va tom kö ut. Tåget hem var också fullsatt, jag fick stå första biten men sen blev det EN plats ledig. Ett par som stod bredvid mig frågade om jag ville ha den istället för att ta den själva, är oerhört tacksam för det, trodde knappt det fanns sådana människor. De måste sett på mig hur trött jag var. Hur som helst fick jag inatt ytterligare en anledning till varför jag var så trött, vaknade med halsont... Det är alltså en förkylning som gör att orken tryter ännu mer. Är typiskt just nu då jag lovat att jobba i veckan, pappa behöver min hjälp och jag behöver pengarna. Men det är iaf inget tungt jobb, bara pillrigt.

Funderar så på vad vi ska äta idag. Jag är lite trött på det vi brukar äta men orkar inte göra något för avancerat för jag orkar inte stå så länge. Pannkakor hade varit gott men det tar tid och Mikael kan nog inte äta det utan grädde och det har vi ingen hemma. Får rota lite i frysen och se vad som kommer fram ;) Nä ärligt talat vet jag exakt vad som finns där men det lockar inte så mycket. Allting smakar äckligt för mig när jag är förkyld. Är glad att jag har glass med hemmagjord chokladsås iaf :) Den tar mer än en timma att göra men det är verkligen värt tiden :)

Inga kommentarer: