måndag 30 augusti 2010

Vill att hösten ska gå fort

Just nu känns allt ganska jobbigt. Hoppas verkligen det blir bättre för annars kommer hösten bli väldigt lång. Jag har egentligen ingen lust att vara här men jag har bestämt att jag ska bli klar med min utbildning. Idag har vi haft introduktion och fått veta lite mer om Second Life som vi ska jobba med hela hösten. Det är en del av varför jag känner mig så negativ, jag verkligen hatar dataspel. Jag klarar inte ens av Sims och liknande utan att bli vansinnig på hela grejen. Nu kanske vissa tycker att Second Life inte är ett dataspel men jag ser det som det. Ser egentligen ingen större skillnad mellan det och just Sims.
Jag inleder ju faktiskt mitt fjärde år som student nu så tycker det är jobbigt av den anledningen också, jag är ju ingen pluggmänniska vilket många verkar tro.

Sitter nu i min nya bostad och jag ljuger om jag säger att det är mysigt. Köket är ganska sunkigt som jag iof väntade mig. Tycker killen som bodde här överdrev en smula också, han har skruvat ur varenda glödlampa och tagit med sig, tom den på toa. Jag har en liten sänglampa med mig och har fixat en glödlampa till toan men det får räcka just nu. Det va minst sagt utplockat på glödlampor i affären så jag prioriterade att ha bra ljus på toan.
Har inte med mig så hemskt mycket grejer så vet inte hur jag ska få rummet att se trevligare ut. Jag har gardiner och några ljuslyktor men det är nog allt just nu. Vill inte ha för mycket grejer här eftersom jag måste klara av att få hem det sen också. Har funderat på att köpa några posters när jag får pengar. Vill inte göra några hål i väggarna men det går ju att sätta upp med nålar.

Inga kommentarer: