tisdag 20 juli 2010

Rum?

Sitter och tittar efter rum i Umeå varje dag nu, vill ju helst ha inflytt första september och det var först igår det fanns några sådana rum över huvud taget. Jag anmälde mig på tre som är max och fick imorse veta att jag var nummer 2, 3 respektive 4 i kö för dem. Antar att det är ganska bra med tanke på att det är runt 30 som är intresserade av varje rum. Det kommer ut nya listor varje morgon och rummen ligger bara ute en dag så det är jättesvårt att veta hur man ska "spela" om ni förstår mig. Jag har iaf tackat nej till det rummet som jag var nummer fyra på för att kunna anmäla mig till ett annat rum som kom ut idag. Hur man hamnar i kön beror på hur lång kötid man har hos företaget ifråga. Om folk är sega med att tacka ja eller nej kan det dröja till fredag innan jag får veta något om rummen från igår. Ni förstår nog att det hela är en mindre cirkus men det löser sig. Jag är inte det minsta orolig för att inte hitta något. Precis som med bröllopet är alla andra utom jag oroliga.

Inga kommentarer: