söndag 7 juni 2009

Vuxna?

Nu är det bara tre dagar kvar, det i sig är positivt men det är också de sista dagarna på Ekehagen så det är tråkigt. De här två månaderna har gått extremt fort och varit väldigt lärorika :)
Annars har det varit en ganska jobbig helg, jag har varit husfru vilket betyder att jag har ansvaret för städet och de som jobbar, tyvärr är kommunikationen dålig, igår jobbade en av tjejerna väldigt långsamt, hon kanske gjorde 6-7 rum under hela dagen medan andra gjorde 20, sen när dagen är slut kommer flera och klagar på henne. Då kan jag ju tyvärr inte göra någonting, om de sagt till i tid kunde jag ju pratat med henne. Någon menade att jag ska hålla koll på hur fort allt går men jag kan ju inte springa runt och prata med alla och kolla alla listor hela tiden, då hinner ju inte jag jobba något, dessutom skulle jag ha hand om en annan ny tjej. Det är ju faktiskt vuxna människor så för att jag ska kunna ta mitt ansvar måste de ta sitt. Men nu blir det nog inget jobb på hotellet förrän om två veckor och då är jag inte husfru.

Inga kommentarer: